onsdag 30 januari 2013

Lilla Bia

Emilia har varit hos mamma på kvällningen när jag har fått lite egentid. När jag för att hämta loppan så var det full fart och hon sprang runt i blöjan. När vi äntligen fått på kläderna så tar hon helt plötsligt av sig strumpan och säger stick i foten. Jag fattar först inte vad hon säger och vad hon menar. Jag tittar på foten om hon har en sticka och kan inte hitta nåt, till slut kommer mamma och börjar leta. Vi hittar och letar men hittar inget, klipper en del tånaglar men Emilia är lika hysterisk och gråter. Stick i foten, skriker hon bara så fort jag prövar ta på strumpan igen. jag börjar om och letar mer efter en sticka. Men till slut kommer jag på de och frågar om hon ska ha stick i fingret som Jon och då slutar hon gråta och säger Jaaa. Förklarar att mormor och jag inte har nåt att stick med utan att de är bara Jon som har de. Då blir hon lika hysterisk igen och vill åka till Jon. Ja de är inte lätt att vara Bia. Så jag har sagt vi får åka och hälsa imorn.

1 kommentar:

  1. Inte lätt att vara Emilia alla gånger. Den här var bra! Kramar till farmors prinsessa

    SvaraRadera