söndag 13 februari 2011

En dryg helg har snart passerat!

Allt började på onsdag eftermiddag. Då kom det ett lass hö på 1,5 ton som jag och mamma skulle ta in i ladan. Hade sån tur att min mormor kunde vara uppe i fors och ha hand om Emilia, medans jag och mamma och kånka upp allt hö. På kvällningen började eländet. Såg att min ena häst visade kolik symtom , så de va bara att klä på sig lite mer kläder och ut på en promenad med Sköna. Såg ut att de skulle gå vägen, men nästa morgon va det inte bra alls med henne. Så det va bara att pröva gå så mycket som möjligt, men det är inte det lättaste när dom bara ville stå still eller lägga sig ner! Så jag kämpade jommorundan med en häst på släpp. Så när Henke kom från norge på torsdags eftermiddag fick han ta Emilia. Jag och mamma kämpade vidare. Gick betydligt lättare när mamma kunde gå bakom Sköna med ett spö! Så idag kan man säga att hon är helt återställd, förutom att hon är lite trött, men det förstår man om man själv hade varit förstoppad och ont i magen i flera dagar!      

Så denna helg har jag bara gått. Har nog gått till sälen fram och tillbaka. Så nu får jag lite tid för mig själv så då passar jag på att lägga mig och läsa innan Emilia vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar