torsdag 7 juli 2011

Städdag

Vilken tur att jag skulle ha en ordentlig städdag idag. Kl 04.44 vaknade vi av att Emilia höll låda i sin säng och var jätte glad. Efter några min kände jag att det inte luktade så väldigt gott och mycket riktigt hade Emilia gjort en riktigt kalas. Gick ner och bytte och när jag skulle lägga henne i sin säng såg jag att blöjan hade läckt. Det var bajs på kudden, lakanet, spjälskyddet och alla gosedjuren.. Så hon fick sova hos oss. Hon har bajsat väldigt illa dom senaste dagarna så troligtvis är det tänderna som är på gång. Även snorig och hostar en hel del. Så halv nio gick jag iväg med Emilia till mormor, vi hade bestämt att mamma skulle ha Emilia så jag fick städa i lugn och ro utan att bli avbruten 20 gånger under dagen. Samt att Henke skulle hålla sig borta. Så alla drog iväg på öje marknad utom jag som fick gå hem och ta rätt på sängarna. Så nu känns det så himla skönt att städningen är klar inför det stundande 30 års kalaset på lördag. Så i morgon ska vi fixa ordning ute på altanen med dukning och regnskydd. Men förhoppningsvis får vi strålande sol!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar