torsdag 10 maj 2012

Låååång dag.

Dagen började halv sju. Mamma kom och jag åkte till stallet, mockade, fixade höpåsar och annat smått och gott. Hemma igen hade Emilia vaknat och hade full trim på mormor. Vi åt frukost, sen började min städdag. Vi började i badrummet, men hann halvvägs tills Henke ringde och sa att Jenny ringt och såg en häst ute på lindan.. Så skynda sig iväg till stallet och kolla om Sköna var ute och det var hon. Så när jag skulle ta in Jäntan som fortfarande var kvar i hagen, så råkade hon gå omkull Emilia. Jäntan såg henne inte utan jag skymde henne och inte han jag få upp henne i famnen. Emilia ramlade och Jäntan hoppade undan, så Emilia blev inte trampad! Men grät och var jätterädd. Men det gick bra och jag kan pusta ut. Fick in Sköna efter nån min och vi lagade hagen, släppte ut hästarna igen och åkte hem för att fortsätta städa.
Fortsatte storstädningen av badrummet och sen vidare ut i hallen. Putade även fönsterna i badet, hallen, Emilias rum och tv-rummet. Dammsugit och torkat golven nere. Så får ta sovrummet till helgen när Henke inte ligger kvar. Eftermiddan har jag och Emilia varit ute och lekt, åkte lite hjuling. Har lyckats fått klart uppsatsen i religionen nu ikväll, ska bara skrivas på datorn och finslipa om det behövs. Sjukt nöjd med denna dag. En uppsats mindre att tänka på. I helgen ska labrapporten på börjas iaf. Nu blir det strax sängen.

1 kommentar:

  1. Farmor törs nästan inte tänka på hur det här har kunnat gå! Änglavakt!!! kramar

    SvaraRadera