torsdag 14 juni 2012

Läkarbesök

Lekstuga med veranda och pulpettak samt kupa | Bushus JimboDen här lekstugan skulle jag vilja ha på gården. Tycker den är så snygg, den finns även i rosa.
Idag har Emilia varit på läkarbesök, för att Emilia har varit snorig sedan i januari och det vill aldrig ge sig. Vi träffade en ung läkare och han tyckte som oss att vi skulle ta ett blodprov och titta iaf att hon skulle vara allergisk. En sak som vi undrade var det här med att snoret är grönt och tänkte att det är för att hon är förkyld, men läkaren sa att det kunde vara allergi ändå, det berodde bara på att snoret låg kvar uppe i näsan ett tag. Visserligen tyckte han att det inte va så konstigt eftersom hon är på dagis. Han frågade om hon hade haft feber ofta också under den här tiden, men det har hon inte, och då tyckte han inte att det hängde ihop med en vanlig förkylning. För då skulle hon ha haft mer feber. Emilia var jätteduktig när det skulle tas blodprov. Sköterskorna ville helst ta i armvecket istället för att ta ett finger, eftersom att tar man i fingret lär man sticka fler gånger för att ta det blod man behöver. Och Emilia hade fina kärl så vi kunde ta i armen. Henke höll i och två sköterskor tog provet och jag vifta med ett kort för att förvilla. Det gick väl sådär när sticket kom, så kom tårarna, men dom var snabba och Emilia fick ett klistermärke med lille skutt. Så var det bra sen. Så nu får vi vänta i två veckor på resultatet. Jag hoppas verkligen inte att hon är allergisk. Vi har nu testat för, hund, katt, häst, pollen, det kan kanske var nåt mer, men inte säker. Kvällen avslutades med sommarfest på Emilias dagis Solstrålen. Så nu sover Emilia sött. Det är skönt att ha det här läkarbesöket klart, nåt jag har gruvat mig lite för, eftersom jag är sprut rädd, är det ingen höjdare att vara med på sådant. Nu får vi bara hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar