söndag 29 juli 2012

Bullbak

Väntar på att mamma ska komma, vi ska baka rimbobullar till Emilias kalas på torsdag. Jag jobbar mån-tors så måste passa på nu när jag är ledig.
 Ja, hur har de då gått på tvätten då. Jo, det har gått bra och det är högtryck där så det är bara att köra på. Tiden går i rasande fart. Man hinner knappt dit fören man ska äta och sen hem. Det är snurrigt att hålla reda på alla hotell, men jag lär mig väl. Torsdagen fick jag vara i sorteringen, man sorterar upp smutstvätten som kommer in i vagnar. En för örngott en för påslakan, sen är det lite lurigt för det finns tre olika bredd på lakanen att hålla koll på. Men efter nån timme tyckte jag att jag hade bra koll på det. Det gäller bara att hålla koll på vad för hotell man håller på med och märka upp vagnarna så går det bra. Sen skjutsat det vidare till invägningen, sen vidare till maskinerna för tvätt. Fredan fick jag börja sortera, men efter nån timme fick jag gå ner i mangeln. Det var jätte kul men lite svårt. Jag är ju inte så snabb som dom andra så jag fick gå tillbaka till sorteringen på slutet så vi skulle hinna färdigt med det som skulle gå med lastbilen på måndag morgon. Men Marianne tyckte att jag var duktig och det kändes jätte bra. Så imorn 07.00 tar jag nya friska tag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar