lördag 27 november 2010

Lördag

Nu på morgonen har jag städat undan i vårat kommande tv rum. Massa saker som man bara ställt in där så man blir av med det ett tag! Har sett hemskt ut, men nu blev de ganska bra. Fortfarande lite saker kvar med de får vara. Henke och Mio är och tar julgran till lt som står där så fint varje år. Emilia sover och jag får lite egen tid. Vi är bjudna till mamma på lutfisk idag, så jag vet inte vad hon ska bjuda mig på? Sen måste jag komma ihåg att jag ska till syrran och hämta kläder. Vet inte vad det är jag är så senil!? Ibland blir jag riktigt rädd för mig själv.
Snart är det jul och jag har inte köpt en ända julklapp!! Ja, jag hinner väl. Tycker det är så svårt, har ingen fantasi heller. Sen när Henke inte önskar sig nåt heller så vad köper man då?

1 kommentar:

  1. Ja, nu vet jag en som blir glad när han får lutfisk till middag. När Henrik var liten lade han och Bosse lutfisk i blöt i källaren. Han hade full koll på fisken och när det var dags att äta den kom hans mormor och lagade till den. Jag kokade torsk och gjorde såsen, så att vi andra fick nåt att äta. Har aldrig förstått att lutfisk ska vara en delikatess.

    SvaraRadera