onsdag 22 juni 2011

Vilken skitunge

Jag och Henke har allt fått en riktig busfröken till tjej! Emilia har nu på kvällningen varit med mig på dagis och städat och det är inte det lättaste för mig. Jag blir helt slut och svettig, hon är överallt. Rätt som det var satt Emilia i lådan med bilar och hade jätte skoj. Tror att alla bilar klarade sig från att bli platta som pannkakor. Jag som har varit rädd för denna korridor i vintras som städskrubben finns längs ner i. Rätt som det var så försvann lilla fröken och jag hörde henne nästan längs ner i denna korridor, inte ett dugg rädd. Så det är ju skönt att hon inte är lik mig, kanske kommer senare. Sen hittade hon in till fritids och hittade en hylla med tidningar som va kul att riva i. Så efter nästan en timmes städning och en Emilia överallt är jag helt slut.
Inte nog med att hon är överallt på dagis så har hon denna vecka klättrat i trappor två gånger. Vi duschade igår och medans jag sprang upp och hämtade kläder åt mig super fort så mötte jag Emilia i halva trappen jätte glad och stolt. Jag var väl inte lika imponerad. Sen nu ikväll så skulle hon vara med mig ner i tvättstugan medans jag satt i gång en maskin. Då fick jag se när jag var klar och vände mig om att Emilia va borta, då hade hon hunnit upp i trappen och lika glad. Hon är så himla snabb denna lilla vessla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar