måndag 2 april 2012

Hästarna

Jag hatar verkligen detta väder. Tycker inte om eller klara av när det blåser ut. Jag får så ont i huvudet, så jag vill helst inte vara ute alls. Men vi har varit ute ganska mycket ändå idag mellan mina lektioner, men jag kände att jag orkade inte göra några läxor ikväll, med ett huvud som dunka. Så efter att Emilia somnade lite efter sju, så stack jag till stallet och bara fick vara med hästarna utan att tänka överhuvudtaget, hästarna blev så rena och fina, tills Jäntan rulla sig i boxen och såg ut som en spånhög. Jätteskönt, det är som terapi för mig, jag behöver inte vara en duktig elev, inte vara mamma, jag kan bara få vara den där hästtokiga tjejen i stund.
Emilia var lätt att få i säng kväll, hon har inte sovit nån middag, så att gå och lägga sig innan sju var inga protester alls. Idag har Emilia bara ropat på mamma, det är så härligt att höra och sen blir hon jätteglad när jag kommer, skiner som en sol och säger Heeejj. Liten vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar