torsdag 6 september 2012

Envisa Emilia

Nu är det bara en dag kvar, sen återgår jag till mitt schema igen på måndag och det ska bli så skönt för både mig och Emilia. Emilia har varit så trött varje morgon och det har blivit tidiga morgnar. De svåraste är ju att få henne att somna på kvällarna. Hon är lik sin far och vill vara upp på kvällarna och sova på morgonen. Så det tar ungefär 1,5 timmar innan hon kan somna.. Så idag la jag henne en timme tidigare och vips så har det redan gått en timme och ingen Emilia sover. Hon hittar på allt, kastar ut tutten i omgångar så man måste komma upp flera ggr, sen alla dessa vatten glas, mamma vatten. Nej till veckan ska jag inte köpa alla dessa uträknade trixs från fröken Åslund. Då får det låtas och skrikas hur mycket de vill. Men nu äntligen är det tyst uppe och jag hoppas för allas trevnad att hon sover så hon är gladare i morgonbitti. Vi har hälsovecka och ska gå en promenad i  morgon på jobbet. Sen är de äntligen helg! Då ska vi sova lite tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar