måndag 8 april 2013

Åka eller inte åka?!

Igår när jag tänkte ha en mysdag med hästarna gick de ju som vanligt. Fick inte tag på sköna i hagen. Hon sprang emot mig och när hon kommer tillräckligt när vänder hon och sparkar mot mig. Hon är inte alls rolig, utan mer eller mindre livsfarlig! Så jag jätte arg och sa att hon snart kommer hamna på slakt, och snart menar jag allvar med de också! Inte roligt att ha en häst man inte kan hämta i hagen utan att bli attackerad och kan ta timmar innan man får tag på henne! Man tappar bara suget på ridning och allt när de bara krånglar. Så till veckan ska de ut en annons igen och kolla om de går bättre denna gång. Fast egentligen vem vill köpa en schizofren häst?! Och i helgen har jag döpt om henne till Magica de Hex!

Som vanligt tittar jag runt på hästar och det är ett stuteri nere i Valdemarsvik som föder upp connemaror och dom har jätte fina hästar och den 11 maj så ska dom ha öppet hus. Jag är ledig på tordag och gissa om jag är sugen på att åka ner dit! Vore super skoj, finns hästar till salu som jag tittat på och dem ska vissas upp då. Vill verkligen åka ner. Har nån dag till att fundera på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar