lördag 20 april 2013

Denna magsjuka

I morse gick jag upp frivilligt kvart över fem. Kunde inte somna om, så satt hemma här ett tag men strax innan 06.00 åkte jag till stallet. Tror hästarna fick en chock, brukar inte vara så tidig. Så 06.30 satt jag i sadeln och va på väg ut på en ridtur, och vilken fin morgon, solen värmde och fåglarna sjöng. En helt perfekt morgon fler såna tycker jag! När jag kom tillbaka såg jag ett sms av henke och han hade magsjuka, slängde mig i bilen och hämtade Emilia så vi har varit hos mamma hela dagen.
Vi har varit ute mycket idag, det har varit super fint, fast de har blåst riktigt kallt emellan åt. Men vad gör de när solen är framme! Efter maten tog jag och mamma på en promenad med hundarna, vi gick backrundan. Så jag behöver ingen mer motion idag. Sparar mig tills i morgon.
De har varit en bra dag idag jag har fått gjort de jag ville och inte blivit avbruten flera ggr med mat och annat, bara fått gjort och bestämt när jag ska göra vad, och de händer inte ofta. Riktigt lugnt när henke har varit sjuk ;)
Men nu blir de soffan, de har jag gjort mig förtjänt av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar