torsdag 18 april 2013

Magsjuka igen!

Igår kväll efter att Emilia lagt sig och somnat så vaknade hon 30 min senare och ropar och när vi kommer in har hon spytt ner sängen och sig själv. Henke tog hand om sängen och jag bada/duscha Emilia. Fixa sängen och stoppa ner henne. Men de gick inte länge för nästa omgång kom och bara att torka och byta. Tur är har vi kvar den gamla tvättmaskinen som är 33 år så båda maskinerna igång, med sängkläder och handdukar. Åkte till mamma och lånade även deras maskin för att tvätta snuffe och lalla. Sen har jag sovit på madrass inne hos Emilia då hon under natt spytt i sömnen och legat på rygg, flera ggr fick jag vända henne eller sätta henne upp då de bara åkte tillbaka ner igen!! Äckligt och läskigt! Började med spyandet strax efter åtta igår kväll och hållt på en gång i halvtimmen tills kl va 04 i morse. Så jag känner mig en aningens trött idag och är glad att jag ringde igår kväll och sa att jag inte skulle jobba idag. De hade jag inte orkat.

Emilia är väldigt trött idag och sover mycket. Älskade lilla Prinsessan! <3

1 kommentar:

  1. Inte lätt att var prinsessa och få magsjuka. Hoppas farmors gullstumpa kryar på sig så det blir full fart snart igen! Kramar

    SvaraRadera