tisdag 18 oktober 2011

Då är plugget igång.

Den här veckan är start skottet för pluggandet. Igår var jag på min första matte lektion på åtta år! Men jag överraskade mig själv och kunde räkna med parenteser som på gymnasiet var helt omöjligt och jag fattade ingenting! Så det känns jätte skönt. Idag när Emilia var på dagis satte jag igång med arbetsmiljö och säkerhet och gissa, jag har bara två frågor kvar och så måste jag bara skriva det i word, sedan skickas till Inger för rättning. Sen är den kursen klar. Jag hoppas att jag håller i mitt pluggande med dom två resterande kurserna. Men det ser lovande ut.

Ett annat problem är att vårat minneskort till kameran är borta. Jag har tagit kort på Emilia i onsdags och lagt in det på bloggen, men jag har inte satt in det i kameran igen. Så frågan är om jag lagt det på datorn och tänkt att jag skulle sätta det i kameran men kommit i nåt annat och fått en liten hjälpreda som tagit det. Eller om det är jag själv, men jag är senil och kommer inte ihåg ett dugg var vi gjorde på onsdagen mer än var på dagis. Så vi har letat och letat men utan resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar