måndag 29 augusti 2011

Kaos.

Igår kväll åkte jag till mamma för en ridtur på sköna. Men i hagen fick jag hämta en halt jäntan och inte visste jag vart jag skulle ställa henne heller eftersom i stallet finns inget golv, Leo har brutit upp det och det ska gjutas istället. Så jag fick stänga in henne i skjulet i hagen medans jag red sköna. Gick ner till Ingela och hörde vad hon trodde det berodde på. Hon trodde det kunde vara en sena, eller en sträckning. Hästarna fick sova inne fast det ser ut som ett krigsfält i stallet med det funkar. Ingela kom förbi idag och tittade på jäntan och hon trodde att det var en hovböld, så mamma ringde våran hovslagare som var så snäll att han kom på en gång. Men han kunde konstatera att det inte var någon hovböld. Så nu blir det vila inne för jäntan som gäller och hoppas att det blir bra igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar