lördag 27 augusti 2011

Kräftskiva

Igår fick jag jobba på dagis och det är väldans kul, man blir som barn på nytt, och man får och kan leka utan att man tycker det är pinsamt! Så vi lekte, spelade spel och bakade i lera. Hur kul som helst. Efter dagis vart jag skynda mig hem och baka lite in för kräftskiva vi hade bjudit in till hos oss under kvällen. Jag och Emilia gick ut och plockade vinbär, fast Emilia plockade mest i munnen och tyckte det va jätte smarrigt, fast i min smak va dom allt i suraste laget. Och tyvärr hann jag inte fram med kameran. Såg väldigt roligt ut när hon stod och plockade själv från busken. Inte nog med det gick hon själv några gånger igår utan mig och Henke. Hon knatade från en stol till sin vagn som va 2-3 meter bort. Så nu börjar hon se att det inte är så farligt. 


Kräftskivan va verkligen lyckad och mysigt hade vi ute på altanen, där jag och Henke hade dukat långbord. Kristin hade gjort två västerbottenpajer som va jätte goda. Lollo hade gjort några röror och jag efterrätten. Så det blev ett trevligt litet knytkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar