torsdag 8 september 2011

Plugg

Igår eftermiddag ringde Susanne på lärcentrum till mig och frågade vad jag hade tänkt att läsa. Jag sa att jag ville läsa till barnskötare. Men hon tyckte det va bättre att läsa till förskollärare, för hon trodde inte dom anställde barnskötare. Och det har hon ju en poäng i. Fast det blev ju inte som jag hade tänkt, utan mycket svårare. och inte alls som jag ville. Måste läsa upp en hel del betyg samt göra högskoleprovet! Jag letade fram gamla högskoleprov igår kväll som jag övade på och det va tusan inte lätt alls! Det va fruktansvärt svårt, fattar inte hur jag ska kunna klara det om jag väljer att läsa till förskollärare. Men det ska väl gå. Vore så skönt att ha ett riktigt jobb och ett roligt jobb dessutom. Så det är väl värt fyra år på skola. Så nu kör vi. Jag ska klara det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar