fredag 6 januari 2012

Härlig morgon

Idag har det varit en jättehärlig morgon. Emilia har varit hos Putte och Ingela under morgonen/förmiddagen så jag fick rida Sköna. Det var kallt idag, men ack så fint väder. Synd att jag inte hade mobilen med mig när jag red för det var nästan magiskt. Vi styrde upp mot råberget, men gissa vad man stöter på efter två - tre hundra meter efter vägen, jo jägare.. Men jag och Sköna saktade inte ner farten så väldigt utan sprang förbi. Och lite högre upp träffade vi en till jägare. Så då tyckte jag att vi skulle vända och korsa vägen bort mot fotbollsplan uppe i skogen, men väl där när vi skulle över bron så står det en till jägare! Jag blir så arg när dom måste vara inne i byn och jaga! Man kan ju inte röra sig alls med djur i denna by, det är jägare till höger och vänster. Så en promenad med mio blir bara en tråkig runda runt jommo. Törs inte gå i skogen som jag tänkte.


Efter turen såg Sköna ut som ett ismonster, syns dåligt på kortet men hon var täckt med is i hela ansiktet. Men vi hade en mysig runda, bortsett från jägarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar