måndag 2 januari 2012

Nytt år

Ja, då har vi ett nytt år igen men nya utmaningar och möjligheter. Under veckan ska jag träffa studievägledaren och lägga till nån kurs så jag får studiebidrag under våren. Så det är en ny möjlighet på detta år. Så nu hoppas jag bara att jag får välja som jag har tänkt, annars blir jag sur. Planen är ju att jag ska kunna söka in på högskola under hösten, men det blir det inte, jag ska hitta ett jobb och söka in efter att huset är lite mer färdigt. Känner att jag inte skulle klara av att läsa på högskola nu med all renovering hemma och Emilia, samt Henkes lediga vecka som ställer till det för båda honom och mig. Så jag har insett min begränsning. Men behörigheten till högskolan kommer förhoppnings vara klar och då kan jag ju söka in när jag vill senare.

2 kommentarer: