måndag 27 februari 2012

Skönt att helgen är över

I fredags natt blev jag väckt av Henke som sa att han hade ont i magen och mådde illa. Så en stund senare va magsjukan ett faktum. Vilket inte var så trevligt, speciellt inte med en Emilia med 40 i feber. En karl som är sjuk är jätte hemskt och jobbigt, men en med magsjukan är hundra gånger värre. Så jag fick vara vaken hela den natt, då jag inte kunde somna om. Lät ju inte så direkt mysigt att somna till nån som håller på att spy upp en hel gris, samt ett ekande badrum.. Så det lät som henke stod vid sängen. Men Emilia sov ända till kvart i åtta, då packade jag det nödvändigaste och vi tog in hos mormor och Leo under helgen. Emilias febern gick ner under dagen, men var väldigt bestämd och ville helst sitta i knät och bara peka och sa där, om hon ville något. Hon är fortfarande trött och kinkig, och lite dålig i magen. Så hon blir hemma med mig under början av veckan.

Jag har ju så kallat sportlov, men med massa uppgifter att göra, tänkte jag skulle vara duktig att beta av det nu i början i veckan, så att jag kanske kunde få rida nån dag, har inte alls hunnit med hästarna alls som jag vill. Men det blir bättre när terminen är slut. Så jag får tid med andra saker än att bara läsa och läsa. Så idag har jag gjort klart min labbrapport. Så i morgon ska jag göra klar religonen.

1 kommentar:

  1. Men, men inte hade jag fattat att Henrik fått magsjuka. Det är det värsta hen vet. Som om det inte skulle räcka med alla sjuklingar: prinsessan Emilia, lillprinsen Jon och Julia (som numera är tonåring och ingen liten prinsessa). Krya på er hela gänget och nu är det dags att hela gänget blir friska igen. farmorkramar

    SvaraRadera