onsdag 15 februari 2012

Stackars barn

Idag har jag gjort en lista, av vad som ska göras under helgen, både när det gäller skolan och hemmet. Det finns allt en hel del att bita i på båda sidor. Men jag ska fixa alla punkter, så de så!  Jag har fått tillbaka halsontet, och Henke ligger utslagen i soffan som även han har fått Emilias baciller på sig.

Idag när jag skulle hämta Emilia på dagis så blev det så fel för lilla Emilia. Jag skulle hämta henne kl 1, men när jag kom sov Emilia fortfarande och blev inbjuden på fika och fick vänta tills hon vakna. (Tänk vilket trevligt dagis ) Till slut blev det väckning för samtliga barn. Emilia vaknade och när jag går fram till sängen börjar hon gråta jag tar upp henne, då sträcker hon sig till Helena. Hon känner inte igen mig alls, allt blev bara fel när jag kom in och bara tog henne, inga ytterkläder hade jag på mig heller, stackars liten. Det tog flera minuter innan hon ens vågar titta på mig. Där kan man snacka om blickar kunde döda. Men nu är det frid och fröjd. Vilken tur för mamma hjärtat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar